KADRA

Magdalena Szymańska

Magdalena Szymańska

Pedagog wokalny, rehabilitant głosu; założycielka studia wokalnego Przestrzeń Głosu (działa od 2012 r.), prezes i współtwórczyni Musica Est – spółki powołującej do życia dwie szkoły: Studium Muzyki Liturgicznej oraz Przestrzeń Muzyki Rozrywkowej i Jazzu. Od 2015 roku jest certyfikowanym pedagogiem wokalnym Natural Voice Perfection. Jest dyrygentką scholii liturgicznej Marco Angeli działającej przy parafii św. Marcina i Wincentego w Skórzewie. Absolwentka poznańskiej Akademii Muzycznej (na wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej i Muzyki Kościelnej). Współpracuje jako trener wokalny m.in. z solistami i chórzystami zespołu Gospel Joy. W 2016 r. nagrała wokale do muzyki filmowej (kompozycje Lecha Jankowskiego do animacji Stacey Steers pt. Edge Of Alchemy), w 2017 r. nagrała chórki do spektaklu „Dupak” (kompozycja Karoliny Supron dla Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu).

indywidualne emisja głosu,
savoir vivre sceniczny (zapowiedzi),
emisja i fizjologia głosu,
literatura muzyczna (różne gatunki)

Maria Antkowiak

Maria Antkowiak

Wokalistka, autorka tekstów i muzyki. Ponadto śpiewaczka operowa (sopran), pedagog wokalny; wiceprezes i współtwórczyni Musica Est – spółki powołującej do życia dwie szkoły: Studium Muzyki Liturgicznej oraz Przestrzeń Muzyki Rozrywkowej i Jazzu. Od 2016 roku jest certyfikowanym pedagogiem wokalnym Natural Voice Perfection. Absolwentka OSM II st. im. Henryka Wieniawskiego w klasie fortepianu oraz poznańskiej Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w klasie śpiewu prof. dr hab. Antoniny Kowtunow. Jest laureatką m.in. I nagrody na I. Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Drezdenku oraz trzech nagród specjalnych, w tym za osobowość konkursu i image sceniczny. Zadebiutowała w Teatrze Polskim w operze „Czarodziejski Flet” W. A. Mozarta pod batutą Adama Banaszaka. Od sezonu 2017 występuje na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu jako Papagena w nowej produkcji opery „Czarodziejski flet” pod batutą maestra Gabriela Chmury. Współpracuje również z Teatrem Wielkim w Łodzi w polskiej prapremierze amerykańskiej opery „Streetcar named Desire” André Previna pod dyrekcją maestro Tadeusza Kozłowkiego. Występowała jaka solistka w trasie koncertowej po Chinach z Orkiestrą symfoniczną Philadelfia Festival Orchestra oraz w solowymi recitalami pieśni z Julią Wolańską-Gajdą. Współpracuje z Agencją artystyczną ZAF w Berlinie oraz International Music Agency Magadis we Włoszech.

indywidualne emisja głosu,
savoir vivre sceniczny,
literatura gatunku (klasyka)

Alisa Makarenko

Alisa Makarenko

Absolwentka Psychologii na Chersońskim Uniwersytecie Państwowym oraz Choreografii i Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Jako tancerka, współtwórczyni, choreografka i autorka ruchu scenicznego współpracowała z: Teatrem Akademia, Warszawskim Teatrem Tańca, Teatrem Tańca Zawirowania, Teatrem Nowym w Poznaniu, Wrocławskim Teatrem Współczesnym, Teatrem WARSawy, Filharmonią Świętokrzyską w Kielcach i Warszawską Operą Kameralną.

świadomość ciała na scenie

Karolina Supron

Karolina Supron

Karolina Supron – wokalistka na wielu albumach studyjnych, m. in.: Gienek Loska BAND „Hazardzista”, „cudowny świat”, „Jarzynki i przyjaciele”, „Vivaldi jak 300 lat temu”, Maciej Maleńczuk „Tęczowa Swasta”, Stanisława Celińska „Atramentowa”, Stanisława Celińska „Suplement”, De Mono „XXX”, IDA „Prosta historia”, Strachy Na Lachy „Przechodzień o wschodzie”. Na co dzień związana jest ze Szkołą Tańca Współczesnego w Poznaniu, szkołą wokalną „Przestrzeń Głosu”, a także ze studiem aktorskim STA. Stworzyła muzykę do spektakli dyplomowych: „Lalki” reż. D. Abbe (Teatr Nowy, 2016r.), „Gromiwoja wg Arystofanesa” reż. J. Moszkowicza (Studio STA, 2017r.) oraz do „Dupaka” (Scena Wspólna, 2017r.).

Jako aktorka zagrała m. in. w: teledyskach Verby, Dwa Sławy, Palucha („Gdybyś kiedyś“). W 2016 roku wcieliła się w rolę Amy Winehouse (Teatr Wielki, Poznań).

aktorstwo i interpretacja,
duety (partnerowanie),
interpretacja indywidualna

Michał Sobierajski

Michał Sobierajski

Wokalista, pianista, kompozytor, autor tekstów i aranżer, zdobywca trzeciego miejsca w drugiej edycji programu The Voice of Poland. W maju 2017 ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną imienia Karola Szymanowskiego w Katowicach, na kierunku Jazz i muzyka estradowa. 21 kwietnia 2015 roku premierę miał jego debiutancki album studyjny, zatytułowany Przed snem. Płytę promowały single „Część” i „Rzeka”. Brał udział w LIII Krajowym Festiwalu Piosenki w Opolu w ramach koncertu „SuperDebiuty”.

zespoły wokalne,
zasady muzyki (grupa zaawansowana),
kształcenie słuchu jazzowe (grupa zaawansowana),
kompozycja,
improwizacja,
fortepian jazzowy / rozrywkowy / podstawy fortepianu

Tobiasz Gotfryd

Tobiasz Gottfried

Kompozytor, pianista, filmowiec. Ukończył Akademię Muzyczną w Poznaniu w klasie kompozycji i aranżacji jazzowej pod okiem dr Krzesimira Dębskiego. Jest również absolwentem na specjalności Edukacja Muzyczna. Lider kilku formacji jazzowych działających głównie na terenie wielkopolski(Gotfryd&Kołacki project). Śpiewał kilkukrotnie na międzynarodowych festiwalach operowych jako chórzysta (Opernfestspiele in der Hersfelder Stiftsruine), jak i gościnnie na deskach poznańskiego Teatru Polskiego. Obecnie prowadzi kameralną formację popowo/jazzową „Anita Klepacka i Tobiasz Gottfried”. Z zamiłowania filmowiec, reżyser krótkometrażowych filmów dokumentalnych. Na co dzień pierwszy organista w kościele Najświętszego Zbawiciela na Fredry w Poznaniu. Posiada sześcioletnie doświadczenie w pracy pedagogicznej, ucząc prywatnie/indywidualnie gry na fortepianie, kształcenia słuchu i harmonii jazzowej osób w przedziale wiekowym od 5-60 lat.

zasady muzyki (grupa podstawowa),
kształcenie słuchu jazzowe (grupa podstawowa),
fortepian rozrywkowy / podstawy fortepianu

Michał Kocurek

Michał Kocurek

Absolwent PWST w Krakowie, aktor Teatru Nowego w Poznaniu, w którym występuje od 2009 roku. Wykładowca piosenki aktorskiej w Studiu Aktorskim STA w Poznaniu.
Na scenie debiutował jeszcze w czasie studiów – zagrał główną rolę w musicalu o św. Franciszku z Asyżu – „Francesco”. Kolejną ważną rolą był „Sen nocy letniej” (reż.: Wojciech Kościelniak, muz.: Leszek Możdżer), który powstał jako spektakl dyplomowy w PWST Kraków, a następnie został przeniesiony na do Teatru Nowego w Poznaniu. Na scenie Teatru Nowego stworzył wiele ról m.in : ON w „Imperium” Ceziego Studniaka, ZJO czyli Znowu Jakiś On w „Kochanie zabiłam nasze koty” Doroty Masłowskiej , Ana Sol w „Dom Bernardy Alba” F.G. Lorki czy Przewodniczącego w „Dwunastu Gniewnych” R. Rose’a , Jan Sobolewski w „Dziadach” A. Mickiewicza, Pan Dziobek Zwany Siłą w „Będzie Pani zadowolona, czyli rzecz o ostatnim weselu we wsi Kamyk” Agaty Dudy-Gracz. Świetnie sprawdza się też w repertuarze dziecięcym. Obecnie jako Brzydkie Słowo w „Chodź na słówko 2” Maliny Prześlugi.

interpretacja piosenki (indywidualnie)

Bartosz Napieralski

Bartosz Napieralski

Realizacją dźwięku zajmuje się od 2008 roku. W 2012 roku stworzył własną pracownię muzyczną SanAntonioRecords w Poznaniu. Pod koniec 2014 roku nawiązał współpracę ze studiem nagrań C2Studio w Poznaniu na stanowisku realizatora dźwięku. W 2015 i 2016 roku wziął udział w akcji „Nagraj się na setkę z GoPro” w ramach festiwalu Spring Break w Poznaniu. Od 2016 roku prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu realizacji nagrań, produkcji, miksu i masteringu, a w 2017 roku rozpoczął współpracę z Regionalnym Ośrodkiem Edukacji wykładając na kierunku „Realizacja dźwięku”. W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt albumów i singli w pełni nagranych, zmiksowanych i zmasteringowanych przez siebie oraz killkaset utworów, przy których brał udział jedynie w części procesu twórczego. Specjalizuje się w nowoczesnej muzyce elektronicznej, hip-hopie oraz szeroko pojętym gatunku pop, ale pracował również nad albumami rockowymi, jazzowymi, klasycznymi oraz muzyką operową

studio nagrań,
produkcja muzyczna

Jarosław Szymański

Jarosław Szymański

Dyplomowany trener personalny, instruktor CrossFit, samoobrony, sportów walki w tym przede wszystkim karate, kick boxing oraz MMA, czwarty dan karate kyokushin, czarny pas judo.

cross fit & streaching

Jacek Szwaj

Jacek Szwaj

Pianista, wokalista i kompozytor. Absolwent poznańskiej Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie fortepianu jazzowego. Obecnie jest wykładowcą w Katedrze Jazzu Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego oraz w POSM II st. im Mieczysława Karłowicza w Poznaniu. Koncertuje głownie solo oraz z projektem JACEK SZWAJ TRIO, który współtworzy wraz z Damianem Kostką (kontrabas) i Mateuszem Brzostowskim (perkusja). Jest również pianistą Hanny Banaszak. Współpracował w różnych projektach ze znakomitymi artystami, m.in.: Leszkiem Możdżerem, Janem A.P. Kaczmarkiem, Krzesimirem Dębskim oraz z chórami gospel: Gospel Joy i Brian Fentress & Regeneration. Współtworzy także projekt jordańskiego wokalisty Humama Ammari

Jego aktywność wykracza daleko poza obszary jazzowego mainstreamu. Intensywnie działa na polu twórczości związanej z muzyką klasyczną, musicalem i filmem. Od kilku lat współpracuje z kompozytorem Bartoszem Chajdeckim, czego owocem są choćby nagrania do dwóch największych polskich produkcji serialowych obecnego sezonu: Wojenne Dziewczyny (TVP) i Belle Epoqe (TVN).

Jest laureatem wielu prestiżowych nagród, m.in: zdobywcą Pierwszej Nagrody i tytułu Transatlantyk Instant Composer 2012, na konkursie Instant Composition Contest 2012 w ramach Międzynarodowego Festiwalu Filmu i Muzyki Transatlantyk. Ten doroczny konkurs natychmiastowej improwizacji do obrazu, jest do dzisiaj jedynym tego typu wydarzeniem na świecie.

literatura muzyczna (pop, jazz),
sovoir vivre sceniczny,
kierownik muzyczny koncertów

GOŚCIE SPECJALNI

Sonia Lachowolska

Sonia Lachowolska (Kraków)

Mentor i certyfikowany pedagog wokalny NVP, mistrzyni trafnego diagnozowania głosu i doboru odpowiednich ćwiczeń, założycielka i współtwórczyni Natural Voice Perfection, specjalistka rehabilitacji i usprawniania głosu oraz specjalistka Lax Vox Therapy Methody.

flow fonation & lax vox,
primal sound,
postawa i oddech wokalisty

Danuta Sendecka

Danuta Sendecka (Katowice)

Pedagog, wokalistka. Konsultant muzyczny Teatru im. S. Wyspiańskiego w Katowicach. Brała udział w cyklicznych programach TV Kazimierza Kutza „Wesoło czyli Smutno”, wielu spektaklach muzycznych. Specjalizuje się w wielu stylistykach. Nagrała wiele partii olowych w ścieżkach dźwiękowych do filmów. Pracowała jako pedogog na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w Katowicach, a obecnie prowadzi klasę wokalistyki w Instytucie Jazzu PWSZ w Nysie. Jurorka konkursów wokalnych. Jej wychowankowie to laureaci Spotkań Wokalistów Jazzowy.  

dwie dynamiki oddechowe
kreatywność wokalna
improwizacja

Adam Banaszak

Adam Banaszak

Należy do grona najaktywniejszych polskich dyrygentów młodego pokolenia. Od początku muzycznej drogi szczególnie związany z gatunkami scenicznymi – operą, operetką i musicalem. Od 2017 r. związany z Operą Wrocławską. Ukończył poznańską Akademię Muzyczną w klasie dyrygentury symfoniczno-operowej prof. Marcina Sompolińskiego. Jako popularyzator kultury publikuje liczne teksty oraz prowadził audycje telewizyjne i radiowe poświęcone tematyce muzyki operowej i klasycznej. Założył i prowadził Orkiestrę l’Autunno, z którą poszukiwał własnego języka muzycznego zarówno w przestrzeni muzyki klasycznej, jak i filmowej oraz rozrywkowej (m.in. nagrania muzyki Jana A.P. Kaczmarka, współpraca z Leszkiem Możdżerem, Serjem Tankianem), a także muzyki wykonywanej na żywo do filmów (film Orkiestra Zbigniewa Rybczyńskiego, filmy animowane Theodora Usheva).

W ramach swojej praktyki dyrygenckiej przygotowywał orkiestry do koncertów takich artystów jak: Andrea Bocelli, Jose Carreras, Montserrat Caballe, Placido Domingo. Jego koncerty transmitowało i retransmitowało radio i telewizja (m.in.: TVP Kultura, Drugi Program Telewizji Polskiej, TVP Polonia, Drugi Program Polskiego Radia, Rundfunk Berlin-Brandenburg). Występował na takich festiwalach jak: Warszawska Jesień, Sacrum Profanum, Nostalgia, Malta Festival Poznań. Ponadto współpracował m.in. z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej oraz Polską Orkiestrą Radiową. W latach 2013-2015 był kierownikiem muzycznym w Teatrze Muzycznym w Poznaniu.

savoir-vivre sceniczny,
wykład monograficzny

Waldemar Wojnowski

dr Waldemar Wojnowski (foniatra)

Absolwent Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Długoletni pracownik Katedry i Kliniki Foniatrii i Audiologii w Poznaniu. Praca doktorska z dziedziny zaburzeń głosu u nauczycieli. Ukończył liczne kursy i szkolenia z zakresu foniatrii i laryngologii w Polsce i za granicą potwierdzone certyfikatami. Umiejętności: konsultacje z zakresu zaburzeń głosu i słuchu, leczenie zachowawcze chorób górnych dróg oddechowych. Leczenie operacyjne w zakresie górnych dróg oddechowych: tonsillectomia, adenotomia, septoplastyka, conchoplastyka nosa. Leczenie operacyjne w zakresie zaburzeń głosu: mikrochirurgia krtani. Autor licznych artykułów i publikacji m.in. na temat zaburzeń głosu oraz zaburzeń procesu słyszenia. Członek Polskiego Towarzystwa Otolaryngologów oraz Europejskiej Unii Foniatrów. Obecnie starszy asystent w Katedrze i Klinice Foniatrii i Audiologii w Poznaniu.

fizjologia i higiena głosu,
opieka medyczna nad uczniami szkoły